FC Rapid 1923 vrea finalizarea cât mai urgentă a noului stadion Giulești și prezintă trei factori și cinci propuneri prin care încearcă să calmeze suporterii nemulțumiți de proiect

Marius ANGHEL 18 Oct. 2019, 20:16 Diverse

Lucrările la noul stadion Giulești bat pasul pe loc, inaugurarea la Campionatul European din 2020 este doar o fantasmagorie, iar, în principal, faptul că în proiectul Companiei Naționale de Investiții (CNI) arena ar trebui să aibă aproximativ 14.000 de locuri nemulțumește fanii înfocați ai Rapidului. Clubul care activează în Liga 2, unul care recunoaște că nu are nicio putere de decizie în privința construcției noului stadion, a emis un comunicat în care face publice informații pe care le-a obținut despre imposibilitatea măririi capacității noii arene și anunță că ceea ce își propune în calitate de viitor potențial beneficial al construcției este, în primul rând, să revină cât mai repede „acasă”.

În ultima perioadă, au apărut din ce în ce mai multe reacții din partea suporterilor echipei Rapid legate de proiectul noului stadion: capacitatea generală, forma și capacitatea Tribunei a II-a. Aceștia sunt total nemulțumiți de faptul că echipa lor favorită, cât și ei, la rândul lor, nu vor beneficia de o arenă mai mare. Iar faptul că Tribuna a II-a va fi și mai mică decât cea dărâtată deja, îi irită la culme, existând tot mai multe zvonuri că fanii vor să blocheze construcția stadionului până când proiectul nu va fi unul pe placul lor.

Ce vrea Rapid: „Echipa să se întoarcă cât mai repede acasă”

Printr-un comunicat intitulat „Poziția clubului față de noul stadion Giulești”, Consiliul de Administrație al Fotbal Club Rapid 1923 S.A. anunță că, în calitate de viitor potențial beneficiar al investiției, e interesat de finalizarea rapidă a stadionului și că nu deține, din punct de vedere legal, nici calitatea de chiriaș, nici de partener al proprietarului viitoarei arene (Ministerul Transporturilor) sau al administratorului (CS Rapid).

Chiar dacă nu o spune direct, FC Rapid 1923 încearcă prin acest comunicat, prin cei „trei factori” enumerați, să îi determine pe fani să nu împiedice ridicarea arenei așa cum este ea proiectată acum, în ciuda nemulțumirilor, pentru că vrea ca finalizarea stadionului și revenirea „acasă” să se producă mai repede: „Fotbal Club Rapid 1923 S.A. este interesat de finalizarea rapidă a stadionului, astfel încât echipa să se întoarcă cât mai repede acasă.”

Concluzia: „O stopare a proiectului în acest moment ar conduce la întârzieri pe termen nedefinit ale finalizării stadionului”

Concluzia Consiliul de Administrație al Fotbal Club Rapid 1923 S.A. ar fi următoarea:

„În acest moment, proiectul se află în faza de implementare, modificările substanțiale de proiect (de tipul celor care ar duce la creșterea capacității Tribunei a II-a) fiind, în înțelegerea noastră, excluse, întrucât ar conduce la modificări ale proiectului de structură și, implicit, la modificări de buget și autorizare.

O stopare a proiectului în acest moment ar conduce la întârzieri pe termen nedefinit ale finalizării stadionului, fără a exista certitudinea modificării proiectului, a disponiblității autorităților pentru suplimentarea terenului sau a existenței fondurilor necesare.”

Pe scurt, stoparea actualului proiect va duce la întârzierea pe termen nedefinit a finalizării stadionului fără certitudinea modificării proiectului. Deci, Rapidul nu se va întoarce prea curând acasă.

Apoi, Rapid lansează cinci propuneri, pe două dintre acestea, cele mai importante, demontându-le singură prin completările: „nu știm la acest moment dacă acest lucru poate fi pus în practică” sau „este însă un proiect asupra căruia clubul nu are niciun control, putându-și asuma demersul, nu și rezultatul acestuia.”

 

Iată „POZIȚIA CLUBULUI FAȚĂ‚ DE NOUL STADION GIULEȘTI”:

„Clubul Fotbal Club Rapid 1923 S.A. nu a fost parte a discuțiilor legate de noul stadion, nu a fost niciodată consultat în privința proiectului (neavând calitate în această privință) și nu participă în niciun fel la construcția stadionului. Subliniem faptul că discutăm despre o relație instituțională între Guvernul României, CNI, Ministerul Transporturilor (în calitate de proprietar al stadionului) și Clubul Sportiv Rapid (în calitate de administrator), relație în care entitatea privata Fotbal Club Rapid 1923 S.A. nu poate, instituțional, interfera.

Fotbal Club Rapid 1923 S.A. este însă, în calitate de viitor potențial beneficiar al investiției, interesat de finalizarea rapidă a stadionului, astfel încât echipa să se întoarcă cât mai repede acasă. Mai mult decât atât, urmărind strategia de dezvoltare pe termen mediu, clubul este interesat de închirierea anumitor spații din stadion, spații ce ar urma să primească diverse destinații – muzeu al clubului, fan-shop, pub destinat suporterilor și, nu în ultimul rând, sediul clubului.

Rapidul trebuie să se întoarcă acasă și administrativ, la adresa sa istorică din Calea Giulești. Pentru îndeplinirea acestor obiective, clubul este pregătit să poarte negocieri cu proprietarul stadionului și administratorul acestuia. Subliniem faptul că, la acest moment, clubul de fotbal Fotbal Club Rapid 1923 S.A. nu deține din punct de vedere legal nici calitatea de chiriaș sau de partener (nici pentru disputarea meciurilor și nici pentru utilizarea spațiilor din stadion), această calitate urmând a fi obținută după negocieri cu administratorul stadionului (CS Rapid).

Dincolo de aceasta, clubul Fotbal Club Rapid 1923 S.A. înțelege pe deplin comentariile legate de proiectul noului stadion și în special pe cele legate de capacitatea generală a stadionului, forma și capacitatea Tribunei a II-a și elementele de identitate ale Giuleștiului.

Conform informațiilor pe care am încercat să le obținem după prezentarea publică a ultimei versiuni a proiectului, capacitatea a fost limitată de trei factori:

• amplasament (vecinătatea cu Calea Giulești, Sala Polivalentă, liniile de cale ferată, bazinul de polo și Opera Comică pentru Copii);

• facilitățile pe care noul stadion trebuie să le inglobeze, conform criteriilor UEFA, pentru un stadion de categoria 4 (parcări subterane, căi de acces și defluire, etc). Astfel, noua Tribună I ocupă o amprentă mai mare decât cea a vechiului stadion, tot amplasamentul fiind „deplasat” spre calea ferată, terenul disponibil pentru Tribuna a II-a devenind așadar sensibil mai mic.

Tribuna 1, spre exemplu, trebuie să pună la dispoziție facilități inexistente în vechiul stadion, ca de exemplu, zone de ospitalitate, zone pentru presă sau jucători.

UEFA reglementează, spre exemplu, parametrul „curba de vizibilitate a tribunei”, aceasta reprezentând modul în care poziționarea spectatorilor de pe un rând de scaune nu obturează vizibilitatea celor pozitionați în spatele lor. Acest criteriu, având în vedere configurația stadionului, a fost unul dintre factorii ce au împiedicat creșterea înălțimii Tribunei a II-a.

• facilitățile sportive incluse în proiect, la solicitarea Clubului Sportiv Rapid. Spre exemplu, teren de handbal omologat sub Peluza Sud, facilități pentru diverse sporturi (ex – scrimă), spațiu de alergare în interiorul stadionului, în jurul terenului de joc, spații de cazare.

Depunem toate eforturile pentru a reveni, în cel mai scurt timp, cu mai multe informații oficiale de la CNI și, în limita posibilului, cu schițe și planuri cât mai explicite.

CE NE PROPUNEM

În acest moment, proiectul se află în faza de implementare, modificările substanțiale de proiect (de tipul celor care ar duce la creșterea capacității Tribunei a II-a) fiind, în ințelegerea noastră, excluse, întrucât ar conduce la modificări ale proiectului de structură și, implicit, la modificări de buget și autorizare.

O stopare a proiectului în acest moment ar conduce la întârzieri pe termen nedefinit ale finalizării stadionului, fără a exista certitudinea modificării proiectului, a disponiblității autorităților pentru suplimentarea terenului sau a existenței fondurilor necesare.

Realist, Fotbal Club Rapid 1923 S.A. își poate propune următoarele:

• explorarea opțiunilor pentru a obține aprobările necesare pentru locuri în picioare la Peluza Nord. Nu știm la acest moment dacă acest lucru poate fi pus în practică, însă vom face toate demersurile necesare DUPĂ‚ ce vom avea calitatea oficială de utilizatori ai noului Giulești;

• instalarea în stadion și în incinta complexului a unor elemente de identitate preluate (copii) din vechiul stadion – ceasuri tip CFR, gard de fier forjat inscripționat CFR;

• instalarea unei locomotive cu aburi (sau replică) în incinta complexului, în funcție de spațiul avut la dispoziție;

• amplasarea în complex, împreună și cu acordul CS Rapid, a monumentului dedicat sportivilor CS Rapid decedați în evenimentele din Decembrie 1989;

• pe termen lung, discuții cu Ministerul Transporturilor și SNCFR cu privire la dezafectarea liniilor de cale ferată din proximitatea stadionului, fapt care ar permite extinderea acestuia. Este însă un proiect asupra căruia clubul nu are niciun control, putându-și asuma demersul, nu și rezultatul acestuia”, sună comunicatul emis de Consiliul de Administrație al Fotbal Club Rapid 1923 S.A.

––––––––––––

Stadion Rapid, detaliile proiectului:

– capacitate de aproximativ 14.000 de locuri (din care peste 250 de locuri pentru persoanele cu dizabilități și însoțitorii lor)
– 29 milioane de euro
– nivel de clasificare UEFA, 4
– suprafața totală înierbată va fi de 120X80 m (inclusiv suprafața de gardă)
– complexul va fi prevăzut cu săli de sport pentru diverse discipline sportive precum haltere, box, lupte/judo/karate, tenis/volei/baschet, atletism, precum și săli de forță sau recuperare și pistă de popice
– spații de cazare pentru sportivi
– spații de alimentație publică
– spații administrative

Articol scris de Marius ANGHEL

Marius ANGHEL 18 Oct. 2019, 20:16 Diverse
Pe aceeași temă