UEFA a intervenit de urgență şi a explicat decizia controversată luată de Istvan Kovacs, cu VAR, în Liverpool – Real Madrid!
UEFA a venit cu explicația oficială după ce Istvan Kovacs a luat decizia serii în Liga Campionilor, la Liverpool – Real Madrid.
În timpul meciului de pe „Anfield Road”, arbitrul român a dictat o lovitură liberă de la marginea suprafeței de pedeapsă, în favoarea englezilor, apoi a fost chemat la VAR. După ce a revăzut faza pe monitor, românul nu doar că nu a dictat penalty, așa cum credeau britanicii, dar și-a anulat și prima decizie!
UEFA a venit cu explicația după decizia lui Istvan Kovacs de la Liverpool – Real Madrid
Astfel, „centralul” din Carei a dictat o lovitură liberă de la marginea suprafeței de pedeapsă a formației spaniole după ce a considerat că Tchouameni a blocat cu mâna mingea șutată de Szoboszlai. Chemat la VAR, era de așteptat să își schimbe decizia din lovitură liberă în penalty, însă lucrurile au luat o întorsătură neașteptată.
În timp ce jucătorii și suporterii lui Liverpool deja se vedeau cu mingea pusă pe var, fotbaliștii lui Real Madrid protestau vehement. În cele din urmă, românul a revenit de la monitor, unde a văzut faza, și nu doar că nu a indicat lovitură de la 11 metri, ci a anulat și decizia din teren, de a acorda lovitură liberă de la marginea suprafeței de pedeapsă, considerând că s-a înșelat când a apreciat că fotbalistul spaniolilor a comis henț.
UEFA a venit imediat cu precizări și a transmis că mâna lui Tchouameni era într-o poziție naturală, apropiată de corp, astfel că arbitrul din Superliga a procedat corect.
„Mingea a atins brațul stâng al jucătorului cu numărul 14 al echipei Real Madrid, care era aproape de corp într-o poziție naturală”, a transmis forul continental.
Fostul arbitru Mark Clattenburg nu a fost de acord cu decizia lui Kovacs
Mark Clattenburg, aflat în timpul comentariului meciului, a spus că ar fi trebuit dictat henț după intervenția lui Tchouameni.
„Cred că hențul dictat de Kovacs e henț, pentru că jucătorul și-a mărit suprafața corpului.
Sunt de acord cu decizia inițială a arbitrului privind hențul, iar odată ce este henț, hențul este în suprafața de pedeapsă. Ceea ce spune acum Istvan Kovacs este că nu este henț, prin urmare nu crede că fundașul și-a mărit suprafața corpului.
Se vede în mod clar cum mingea atinge mâna jucătorului VAR-ul pentru asta a intervenit, ca să îi atragă atenția că nu a fost henț, dar eu consider că a fost henț”, a transmis fostul arbitru Mark Clattenburg, potrivit liverpool.com.