Experții au descoperit ce viteză avea Lamborghiniul lui Diogo Jota în momentul accidentului fatidic: „După urmele lăsate”

La 4 zile de accidentul fatidic îm care a murit Diogo Jota, starul lui Liverpool și al naționalei Portugaliei, experții au descoperit ce viteză avea Lamborghiniul condus de fostul fotbalist.

Vehiculul jucătorului, în care se afla și fratele lui Diogo Jota, decedat și el, nu a circulat cu o viteză mai mică de 120 de kilometri, ceea ce a dus la coliziunea fatală.

Viteza pe care o avea Lamborghiniul lui Diogo Jota în momentul accidentului fatidic

Moartea tragică a fotbalistului portughez Diogo Jota, vedeta echipei Liverpool, și a fratelui său, Andre Silva, într-un accident de mașină în Spania, a provocat unde de șoc în lumea sportului.

La câteva zile după tragedia petrecută pe autostrada A-52, lângă Zamora, apar noi ipoteze care ar putea da o turnură neașteptată anchetei privind cauzele accidentului mortal.

Javier Lopez Delgado, președintele Asociației Auditorilor de Siguranță Rutieră (Asevi), a declarat că starea asfaltului din secțiunea în care s-a produs accidentul ar fi putut influența tragedia.

El sugerează că, și pe trasee aparent optime, microimperfecțiunile pot juca un rol crucial în accidentele de mare viteză. De asemea, experții au ajuns la concluzia că mașina jucătorului nu a circulat cu o viteză mai mică de 120 de kilometri pe oră.

„Dacă ar fi condus cu 90 de kilometri pe oră, probabil că nu ai fi murit. Pare foarte clar că viteza era foarte mare, având în vedere cât de mult trebuie frânat”, a spus el.

Din cauza unei operațiii pulmonare recente, Diogo Jota nu avea voie să zboare cu avionul

Inițial, Garda Civilă Spaniolă a indicat o problemă a anvelopei bolidului de lux, Lamborghini. Concret, cauciucul se deteriora, ceea ce a făcut ca mașina să derapeze și să ia foc.

A fost luată în considerare și posibilitatea unui exces de viteză, având în vedere că Jota călătorea pe șosea la Santander pentru a lua un feribot înapoi în Regatul Unit, întrucât, după o operație pulmonară recentă, fusese sfătuit să nu ia avoinul.

Totuși, experții în siguranța rutieră încep să aibă și alte perspective care, deși nu exclud ipotezele inițiale, sporesc complexitatea investigației, scrie publicația Noticias.

Potrivit lui Lopez Delgado, pe asfalt „se poate observa foarte clar că au existat numeroase erori” care au afectat aderența anvelopei.

Pe lângă starea asfaltului, se fac investigații pentru a stabili dacă bariera de izolare unde s-a produs impactul ar fi putut contribui la deznodământul fatal. Proiectată ca zonă de tranzit între sensuri de drum, ea ar fi putut acționa ca un obstacol din cauza lungimii și a unghiului nepotrivit, în loc să protejeze ieșirea de pe autostradă.

Liverpool va retrage tricoul cu numărul 20, purtat de Diogo Jota

După ce a ieșit de pe șosea, vehiculul a luat foc chiar lângă respectiva barieră. Implicarea infrastructurii rutiere în rezultatul accidentului deschide o linie de investigație care ar putea avea implicații semnificative pentru siguranța rutieră.

În acest moment, autoritățile continuă să investigheze cauzele acestui tragic accident care astăzi aduce o lume îndurerată. De la moartea sa, portughezul și familia sa au primit de-a lungul anilor mesaje și sprijin de la mai multe cluburi.

Clubul englez va plăti în continuare familiei fostului fotbalist contractul lui Diogo Jota până la expirarea înțelegerii, până în 2027. Ca urmare, este vorba, în total, despre aproximativ 14,5 milioane de lire sterline, adică aproape 17 milioane de euro.

În plus, oficialii lui Liverpool au anunțat dorința de a retrage tricoul cu numărul 20 pe care portughezul l-a purtat în perioada în care a adus atâta bucurie suporterilor.

Publicat: 07 07. 2025, 22:50
Actualizat: 08 07. 2025, 14:55