Cel mai bine vândut model al brandului coreean la nivel global a primit un facelift și beneficiază de un design actualizat, atât la interior cât și la exterior. Cu toate acestea, cea mai importantă noutate este introducerea în gamă a unui sistem de propulsie avansat diesel mild-hybrid de 48V, însă până când acesta va ajunge și pe piața din România, am testat varianta cu motor diesel 1.6 litri și 136 de CP, conectat la o transmisie automată cu 7 trepte.
Nu este cel mai sprinten dintre propuloasele oferite de Kia, însă în multe sițuații dă senzația că este mult mai puternic decât în realitate.
FOTO: Dragoș Savu / Mediafax Foto
Modificări discrete la exterior
Pe lângă modificările de sub capotă, la exterior Sportage vine cu o nouă grilă, noi proiectoare de ceață LED sub formă de „cuburi de gheață”, evacuare dublă și jante din aliaj de 19 inci. În versiunea GT Line există și niște inserții cromate de culoare închisă pe pragurile laterale și pe hayon. De asemenea, în versiunile de echipare superioare Sportage vine cu faruri LED. Mici modificări au fost făcute și în partea din spate, la stopuri. Acestea au fost unite printr-o dungă pe toată lățimea mașinii, însă, din păcate, aceasta nu este luminoasă.
Sistemul de infotainment a primit un update
La interior, principala noutate este sistemul de infotainment care a fost actualizat. Acesta vine cu un display touchscreen de 8 inchi care afișază imagini mai clare și are un răspuns la apăsare mai rapid față de versiunile precedente. Modelele de bază însă, folosesc un ecran mai mic, de 7 inchi, dar primesc Apple CarPlay și Android Auto ca dotare standard. Pe lângă acestea, Sportage a fost echipat cu numeroase sisteme active de asistență pentru șofer, cum ar fi Smart Cruise Control cu funcție ​​Stop & Go, asistență parcare/Parking Assist, avertizare coliziune unghi mort și un monitor cu sistem de monitorizare Around View.
O altă noutate este volanul teșit în partea de jos care îi oferă o tentă sportivă. Acesta este îmbrăcat în piele și are custături contrastante. Lângă schimbătorul de viteze se află butonul frânei de mână și butoanele pentru selectarea modului de condus – o poziționare care nu pare a fi la îndemână la prima vedere, dar cu care te obișnuiești destul de rapid.
Interiorul poate fi și elegant
Mai mult, materialele folosite au fost îmbunătățite, interiorul noului Sportage fiind destul de rafinat, dispunând de tapițerie în două tonuri de culoare, negru și gri, astfel că acum habitaclul lui Sportage se apropie mai mult ca niciodată de segmentul premium, deși koreeni se feresc să folosească acest cuvânt. Materialele folosite sunt de o calitate bună, moi la atingere și cu o textură plăcută, mai ales în partea de sus a bordului și a fețelor ușilor. Apropo de uși, în spațiile de depozitare din portierele din față încape o sticlă de un litru și alte câteva mărunțișuri pe lângă.
Poziția la volan este una destul de înaltă, care nu prea te îndeamnă să conduci sportiv, însă îți inspiră un sentiment de siguranță.
Spațiu pentru 5 adulți și portbagaj de peste 500 de litri
Scaunele sunt confortabile și oferă o susținere laterală bună, iar bancheta din spate e suficient de încăpătoare chiar și pentru trei adulți, iar spațiul pentru cap și picioare e bun. Locurile de depozitare sunt multe și mari – de la cele din uși pentru sticle și până la cotiera. Capacitatea portbagajului este aceeași ca până acum – 503 de litri.
Stabilitatea este foarte bună, ruliul lipsește, iar direcția este – la rândul său – una dintre cele mai bune. Cutia automată cu șapte trepte schimbă foarte rapid treptele și se portivește foarte bine cu propulsorul diesel, care s-a descurcat destul de bine, livrând puterea liniar și fără eforturi. Merită menționat și că insonorizarea este bună, astfel că habitaclul e un loc silențios, ceea ce e întotdeauna un lucru bun, mai ales în cazul motorizărilor diesel.
+
La sfârșitul testului în care am petrecut mai mulți kilometri la volanul mașinii, atât în București, cât și în afara lui, dar și pe drumuri destul de proaste, consumul mixt afișat pe ecranul computerului de bord a fost de 8.0 l/100 km.
Prețurile încep de la 18.663 de euro cu TVA inclus pentru varianta de bază cu tracțiune pe puntea din față și motor pe benzină de 1,6 litri ce dezvoltă 132 CP și ajung la 28.084 de euro cu TVA inclus pentru versiunea cu tracțiune integrală, motor diesel de 1,6 litri cu 136 CP și cutie de viteze automată. Chiar dacă nu este deocamdată disponibil în România, noul Sportage cu motor diesel de 2.0 4×4 MILD HYBRID 48V și transmisie manuală, are un preț anunțat de 26.971 de euro cu TVA inclus. Varianta de top a acestei motorizări va costa 31.065 de euro.
Care e cel mai bun fundaș central al lui Dinamo din ultimii 25 de ani?
Vezi rezultate
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER