Marele Premiu al Spaniei: a treia dublă Mercedes a sezonului. Cursă croită pentru Rosberg la start. Hamilton, cumul de erori la debut, strategie alternativă salvatoare. Alonso şi frânele buclucaşe: al doilea abandon "acasă"

10 mai 2015 3334 afişări Auto-Moto
Marele Premiu al Spaniei: a treia dublă Mercedes a sezonului. Cursă croită pentru Rosberg la start. Hamilton, cumul de erori la debut, strategie alternativă salvatoare. Alonso şi frânele buclucaşe: al doilea abandon "acasă"
  • Nico Rosberg (Mercedes) a câştigat a cincea etapă a Campionatului Mondial de Formula 1 - Marele Premiu al Spaniei, la Barcelona - primul succes stagional pentru pilotul german
  • Podiumul a fost completat de Lewis Hamilton (Mercedes) şi Sebastien Vettel (Ferrari)
  • Mutarea pe "Bătrânul Continent" a fost de bun augur pentru Rosberg, cel care a reuşit în premieră în 2015 să îşi învingă coechipierul, atât în cursă, cât şi în calificări

Umilinţa ultimelor curse s-a încheiat. Nico revine şi este cel mai bun lucru care se putea întâmpla pentru echipă”, anunţa la finalul zilei de sâmbătă Nikki Lauda, official Mercedes, la microfonul RTL, după ce neamţul reuşea în premieră în  2015 să îl bată în calificări pe campionul în exerciţiu şi coechipierul său, Lewis Hamilton. Rosberg şi-a făcut treaba la startul Marelui Premiu al Spaniei, a fructificat avantajul plecării de pe prima poziţie a grilei de start şi şi-a asigurat astfel victoria, cu un parcurs constant care a stabilit ierarhia clară în interiorul echipei Mercedes de la început, Hamilton având o cursă începută nefast, "dreasă" din mers în duelul direct cu Sebastian Vettel, dar temperată de la boxe în vederea asaltului final asupra lui Rosberg.

Rosberg şi-a gestionat perfect cursa de regularitate, exploatând ecartul tehnic uriaş în faţa piloţilor celorlalte echipe, în timp ce Hamilton a ieşit rapid din calculele victoriei.

Început presărat cu erori pentru Lewis Hamilton, salvat de strategia alternativă

Lewis Hamilton a ratat startul, fiind lipsit de reacţie în faţa lui Vettel, cel care a profitat logic, trecând fără emoţii prin stânga monopostului Mercedes.  Campionul mondial în exerciţiu, cel care a fost privat de pole position de o “bălmăjeală” la setări, după cum insinua Toto Wolff, s-a apropiat în spatele lui Vettel, a încercat în zadar, preţ de 5-6 tururi o depăşire, iar mecanicii au găsit soluţia – o oprire la boxe decalată cu un tur faţă de adversarul direct. “Fă pe dos faţă de Vettel”, a fost comunicarea de la zidul de comandă. Calculele nu s-au potrivit însă: intrat la boxe în turul 14, pentru că “Seb” şi-a continuat drumul, Hamilton a pierdut secunde bune din cauza roţii stânga-spate, cea care a refuzat un schimb-fulger.

Ferrari şi Vettel au profitat rapid: germanul a fost chemat la boxe în turul imediat următor şi în timp ce Hamilton se grăbea să îl depăşească pe Maldonado, un pilot rulând cu altă viteză, Vettel şi-a asigurat un ecart liniştitor. Hamilton nu l-a ajuns din urmă pe Vettel decât prea târziu, înaintea celei de-a doua vizite la boxe. După greşeala costisitoare de la prima oprire, tot echipa s-a revanşat în faţa lui Hamilton, clar desemnat în această cursă al dilea pilot. Lewis a fost rechemat în garaj în turul 33, i s-a comunicat că ceea ce în turul nouă era anunţată doar ca o posibilitate a devenit un dat, fiind trecut “la planul B”, cu trei opriri la boxe.

Hamilton a oprit seria erorilor: a rulat perfect, a preluat trena cursei în turul 45, atunci când Rosberg a schimbat pentru a doua oară, a fost ţinut pe pistă până în turul 51, atunci când deja ar fi devenit o piedică pentru Rosberg, mai rapid graţie unui set de pneuri mult mai proaspăt, având un ecart suficient pentru a reveni în faţa unui Vettel frustrat de timpul pierdut cu piloţii întârziaţi. Revenirea pe pistă a arătat clar opţiunea echipei: după ce în turul 45 lui Rosberg i s-a spus "stai liniştit, Hamilton mai are de oprit o dată, fiind o strategie diferită - se luptă cu Vettel", elanul ofensiv al lui Hamilton a fost temperat tot de la boxe: "trebuie să cobnsolidăm poziţia, este imposibil cu numărul de tururi rămase să îl ajungi", i s-a transmis lui Lewis. "Este imposibil?", a verificat Hamilton, cel care înşira deja cele mai rapide tururi ale cursei. "Da, ar riposte şi ar mări ritmul", a venit ultima replică de la boxe.

  • "Cred că am avut o şansă la început de cursă, a fost decizia corectă la prima oprire să răspundem opririi lui Lewis, dar ei au schimbat la trei ohttp://dms.m.ro/index.php#dms/items-create?template_id=3404&producer_id=581priri şi au devenit mult prea rapizi. Am încercat tot ce se putea, sunt mulţumit de maşină", le-a spus Vettel, de pe podium, spectatorilor iberici.

McLaren, fără frâne: Alonso, cursă încheiată cu oprire la boxe ratată

Cursa pe teren propriu a lui Fernando Alonso s-a încheiat în turul 27, atunci când frânele sale au cedat. Spaniolul a recunoscut la microfonul Sky Sports că a identificat problema în primul viraj, acolo unde nu a mai reuşit să reducă corespunzător viteza, a comunicat cu mecanicul său, a fost grăbit la boxe, unde spaniolul nu a reuşit să îşi parcheze maşina în spaţiul rezervat. Mecanicii au reuşit în ultimul moment să se ferească, maşina ibericului s-a apropiat de boxa următoare, iar următoarea indicaţie primită prin radio de Fernando a fost să oprească motorul maşinii şi să îşi încheie, în garaj, cursa.

Sâmbătă, în calificări, coechipierul lui Alonso, Jenson Button a acuzat şi el probleme cu frânele.

2008 este singurul an în care fernando Alonso a mai abandonat în Grand Prix-ul Spaniei

Grosjean, pilotul echipei Lotus l-a imitat pe Alonso, ratând şi el oprirea la boxe. Mecanicul însărcinat cu ridicarea "nasului" maşinii francezului nu a fost însă la fel de norocos precum colegul de la McLaren: a fost lovit de Grosjean, a avut nevoie de gheaţă aplicată rapid în zona dureroasă, dar cursa pilotului Lotus  a continuat.

Clasamentul cursei din Spania

Clasamentul general al Piloţilor după primele cinci etape în Formula 1

Clasamentul genral la Constructori după primele 5 etape ale Campionatului Mondial de Formula 1

 

Versiune selectată: mobil / standard

Citarea se poate face în limita a 250 de semne. Nici o instituţie sau persoană (site-uri, instituţii mass-media, firme de monitorizare) nu poate reproduce integral scrierile publicistice purtătoare de Drepturi de Autor fără acordul S.C. WEB EDITING DEVELOPMENT SRL.