FIFA 2012 – drumul de la idee la pc-ul tău!** Vezi cum a fost creat și ce cred fotbaliștii reali despre „sosiile” lor! E cel mai realist joc pe care l-ai încercat?

FIFA 2012 - drumul de la idee la pc-ul tău!**  Vezi cum a fost creat și ce cred fotbaliștii reali despre
  • Publicat:
  • Actualizat:

Este jocul FIFA cel mai iubit simulator sportiv din lume? Versiunea 2012 este cea mai realistică de până acum? Ce cred împătimiții jocurilor despre noul produs? Ce simt jucătorii reali, care la finalul unui meci istovitor se așează în fața monitorului pentru a schimba rezultatul de pe teren avându-se drept eroi?

National Geographic a vrut să afle răspunsurile la toate aceste întrebări așa că le-a făcut o vizită celor de Electronic Arts, responsabili de crearea noului FIFA 2012. În cadrul programului „Megauzine”, National Geographic a vizitat „linia de producție” a canadienilor de EA.

Locul în care ani la rând a fost și este produs jocul FIFA nu diferă cu mult de o sală de internet-cafe obișnuită. La fel de mulți oameni „acaparați” de monitoare, la fel de multă pasiune. Diferența constă în faptul că „armata” de tehnicieni nu se distrează, ci îți oferă un motiv să te distrezi. Crearea unui joc, indiferent de natura lui, necesită multe ore de muncă, concentrare continuă și pasiune dusă la extrem. Cu atât mai mult atunci când se vrea crearea unui joc – lider de piață.

„Am adunat aici oameni din 18 țări. Lucrează la noi pentru că sunt cei mai buni în domeniile lor”, dezvăluie Matt Bilbey, general manager la Electronic Arts.

Încă de la început, David Rutter – director de producție la EA Sports, responsabil pentru varianta FIFA 2012, a anunțat: „Va fi un an revoluționar. Așteptați-vă la surprize de proporții pe partea de gameplay. Vă va uimi pe toți”

Ce aduce nou FIFA 2012?

Rutter s-a ținut de promisiune și FIFA 2012 vine cu trei mari modificări ce contribuie substanțial la ideea de „realism”: impact engine, tactical defending și precision of dribbling.

În 2007, EA a avut pierderi de aproximativ 49%. „Avusesem un succes uriaș cu precedentele variante de FIFA așa că ne-am culcat pe laurii gloriei. Ne-am trezit însă repede și ne-am dat seama că dacă vrem să fim mereu pe primul loc trebuie să inovăm constant”, a declarat Matt Bilbey pentru National Geographic.

Așa că, inginerii firmei canadiene au gândit și au pus la punct un sistem inovator menit să revoluționeze industria de profil. A fost nevoie de 2 ani de muncă pentru ca Impact Engine să fie gata. „Motorul de impact” sau „modulul de impact” într-o traducere aproximativă este exact ceea ce-i spune numele.

„Până acum, atunci când doi fotbaliști se ciocneau într-un duel corpurile lor virtuale nu țineau cont de legile fizicii. Spre exemplu mâna unui fotbalist trecea prin corpul celuilalt. Acum, datorită lui Impact Engine, am rezolvat această problemă și duelurile din timpul jocului respectă legile fizicii, iar corpurile fotbaliștilor au o dinamică reală”, explică Aaron McHardy, senior gameplay producer.

Impact Engine este noul motor de animație al canadienilor și a fost „urcat” pe FIFA 2012 pentru a face și mai veridică experiența virtuală.

Tactical Defending este o altă inovație cu care a fost înzestrat FIFA 12. Până acum, atunci când te apărai întreaga linie defensivă a echipei tale era programată să se grupeze în jurul adversarului, ceea ce însemna că dacă joci cu o echipă modestă contra Barcelonei, spre exemplu, ai toate șansele să primești gol; asta pentru că Messi, să zicem, era programat să aibă un dribbling superior și putea scoate mingea dintr-un mănunchi de jucători. Tehnicienii au înlăturat această problemă: tactical defending permite gamerului să controleze fiecare fundaș în parte pentru o mai bună apărare. Mai mult, s-a lucrat intens și la calitatea fotbaliștilor virtuali astfel încât fiecare este înzestrat cu o „inteligență” mai mare, direct proporțională cu a fotbalistului real. Spre exemplu, dacă joci cu Manchester United, Rio Ferdinand sau Nemanja Vidic nu vor avea nevoie de „ajutorul” tău pentru a se poziționa, vor ști să se așeze singuri pe teren și să respingă atacul advers.

„Fundașii nu mai devin rachete. Nu mai trebuie doar să ții apăsat un buton și să aștepți ca unul dintre ei să recupereze. Acum ești obligat să gândești mai mult”, a precizat Rutter.

Precision of dribbling oferă jucătorului virtual posibilitatea de a dribla mai bine și în același timp capacitatea de a proteja balonul. Distanța dintre piciorul jucătorului și minge a fost micșorată, așa că dacă spre exemplu, alergi cu balonul spre tușă nu-i vei mai oferi adversarului un aut inutil, ci vei putea controla cu precizie reacțiile avatarului. Modul de alergare al fotbaliștilor a fost, de asemenea, reconfigurat, jucătorii având acum o tehnică mai bună în regim de viteză.

„Întotdeauna am avut un sistem de dribbling, dar acesta este mult mai bun, mai precis. Am vrut un sistem mai exact pentru a mări plăcerea de a dribla și implicit plăcerea de a juca”, a declarat Santiago Jaramillo, gameplay producer.

OK, cam asta e teoria…Cum se pune în practică? Inginerii de sunet, animatorii și specialiștii în fotografie explică procesul în urma căruia cele mai mari stadioane ale lumii și cele mai spectaculoase partide de fotbal vin direct în sufrageria ta.

Așa iau naștere visele

Intitulat „Fabrica de vise”, episodul din „Megauzine” redat de National Geographic oferă o privire de ansamblu asupra procesului de creație din „laboratoarele” EA.

118 camere video ce trag zeci de cadre pe secundă, 18 camere foto digitale și un „dom” foto mobil dotat cu 8 camere foto reprezintă „arsenalul” care ajută la transpunerea virtuală a mișcărilor reale.

Ryan Hietanen, șeful echipei de graficieni, dezvăluie cum se lucrează la „uzina” din Canada. Pentru ca mișcările din joc să fie cât mai aproape de realitate este nevoie de fotbaliști reali care să le execute. Echipa din Canada apelează la ajutorul a doi jucători talentați de la formația Whitecaps Vancouver. Aceștia vor fi „modelele”. Aaron McHardy și Santiago Jaramillo, cei doi gameplay produceri, le explică fotbaliștilor ce mișcări trebuie să execute, în timp ce Hietanen se asigură că cele 118 camere înregistrează tot ce mișcă.

Acțiunea are loc pe un teren natural, din cadrul complexului din Burnaby acolo unde își au sediul. Tușele terenului au fost însă înlocuite de camerele video, iar echipamentul jucătorilor este unul special: aproximativ 60 de senzori le sunt aplicați pe corp celor doi jucători, plasați strategic pe încheieturi și articulații. Senzorii emit o lumină roșie, captată doar de cele 118 camere și redată pe computerele graficienilor. „Ne uităm practic la niște radiografii. Jucătorii execută o serie de mișcări pe care le-ar face și în timpul unui joc real pentru a ne oferi nouă o bază de date solidă cu ajutorul căreia creăm jocul”, explică Hietanen. „Gazonul natural este, de asemenea, extrem de important. Dacă am fi făcut asta pe ciment sau teren sintetic, corpul jucătorilor ar fi reacționat altfel și nu am fi putut reda real acțiunile dintr-un meci”, mai precizează Hietanen. „Stadionul” celor de la EA este supranumit MoCap, evident prescurtarea de la MotionCapture.

Munca graficienilor nu se încheie aici. Dacă pentru jucătorii de la echipele de eșalon secund se folosesc doar câteva preseturi stocate într-o bază de date, pentru fotbaliștii importanți este necesară crearea unei fizionomii cât mai aproape de cea reală. Aici intră în joc cele 18 camere foto digitale care fotografiază jucătorii din toate unghiurile pentru crearea unui avatar cât mai real. Iar atunci când Cristiano Ronaldo sau Rooney, spre exemplu, nu au timp să meargă până în Canada pentru o „ședință foto”, vine Canada la ei. „Dom-ul” foto mobil merge în cantonamentul fiecărei mari echipe și fotografiază rând pe rând toți fotbaliștii. Pozele sunt imediat trimise la centru, unde Yoojoon Chai își începe munca.

Chai este photo artist producer la EA Sports și el oferă jucătorilor atât fizionomia, cât și emoțiile. „Cea mai dificilă parte este părul, este greu de creat. Spre exemplu, Rooney și-a făcut operație de implant de păr și a trebuit s-o iau de la capăt”, explică amuzat Chai.

„Când eram mai mic, mă pasiona să-mi personalizez avatarul. Acum nu mă mai interesează asta, joc cu el așa cum e creat”, spune Rooney care acum își schimbă înfățișarea doar în lumea reală spre disperarea graficienilor de la EA.

Avem tactici revoluționare, dueluri reale, grafică pe măsură…mai lipsește sunetul. Sarcina aceasta îi revine lui Jeff MacPherson, audio producer. Job-ul lui este să înregistreze comentariile partidelor din FIFA 2012, imnurile galeriilor și sunetele de ambianță. Nu e deloc simplu, după cum explică chiar el: „Pentru varianta în engleză am înregistrat 10.000 de replici. Imaginați-vă 10.000 de frânturi de fraze amestecate într-un bol. La un moment dat una dintre aceste 10.000 de frânturi se va potrivi unei anume situații din joc. În lume, sunt 5 milioane de jucători care rulează FIFA 2012 zilnic și fiecare are modul lui de a juca, modul lui de a crea faze. Noi trebuie să avem grijă să potrivim comentariul fiecăreia dintre aceste faze. Multe imnuri nu pot fi reproduse în jocurile pentru copii, așa că a trebuit să cenzurăm sau să tăiem anumite părți”, a declarat MacPherson pentru National Geographic.

Echipa de comentatori a fost și ea schimbată. Cunoscutul Andy Gray, voce care a însoțit multe versiuni ale jocului, a fost înlocuit de Alan Smith. Smith îl va avea drept partener pe Martin Tyler, iar pentru cei care aleg să joace în modulul „Tournament” Clive Tyldesley și Andy Townsend vor fi vocile care le vor ține companie.

„Ni s-a spus că am strâns în total 24 de ore de comentariu, 24 de ore în care am vorbit continuu fără a repeta replici” / „Știam că va fi o provocare, dar din punct de vedere mental nu am mai făcut niciodată așa ceva”, au fost reacțiile comentatorilor principali.

Ce spun fotbaliștii reali despre joc și despre „sosiile” lor

„După ce mi-a dat gol din foarfecă l-am chemat pe Rooney să ne duelăm din nou. L-am bătut la FIFA cu 6-0! Lennon și Terry sunt martori”, spune Lescott

Nu de aceeași părere este starul lui United: „L-am bătut și pe teren și la FIFA. Sunt clar cel mai bun”

„Toți arată ca în realitate. Personajul meu este incredibil”, afirmă Jack Wilshere

„Prima dată când mi-am văzut avatarul mi s-a părut simpatic, dar a fost și un pic straniu. Seamănă foarte bine. Atunci când joc FIFA mă aleg pe mine”, afirmă amuzat Kaka

Există și jucători nemulțumiți: „Personajul meu e bine realizat, dar are o mică problemă. Îi trebuie mai multă forță, eu practic un joc mai agresiv”, a declarat Benzema pentru National Geographic.

Chiar dacă nu a făcut o declarație oficială în acest sens, nici Joe Cole nu este satisfăcut de modul în care se comportă „clona” sa. „Ne-a scris și ne-a spus că în realitate el este mult mai rapid decât Suarez”, dezvăluie unul dintre programatori.

Jocul nu trece neobservat nici în rândul antrenorilor. Fostul star al lui United, actualmente antrenor la FK Molde, Ole Gunnar Solksjaer, afirmă: „FIFA îi face pe jucători să gândească fotbalul. Pe mine chiar mă ajută să pregătesc unele meciuri”.

„Glumim și ne spunem că îi putem oferi lui Sir Alex Ferguson echipa ideală pentru meciul din etapa viitoare. Din cele 5 milioane de jocuri jucate săptămânal de United pe întreg Mapamondul, putem distinge un „unsprezece” ideal compilând datele”, afirmă cu mândrie Matt Bilbey.

Ultimul test înainte de lansare

După aproape 12 luni de muncă asiduă, jocul intră pe ultima sută de metri. Retușurile nu vor fi făcute însă de echipa care a lucrat până acum, ci de suporteri. Aproximativ 150-200 de fani și iubitori ai fotbalului sunt chemați la sediul EA pentru a testa jocul. Toți sunt obligați să semneze clauze de confidențialitate: nu au voie să discute cu prietenii sau familia despre noul joc până când acesta nu va fi lansat oficial. Emoția de a fi primii gameri care se vor bucura de FIFA 2012 este prea mare și nimeni nu are vreo problemă cu clauza. În timp ce aceștia testează noul produs, echipa de ingineri îi urmărește din spatele unui perete de sticlă. Ascultă tot ce-și spun gamerii și notează fiecare „bug” identificat de aceștia. Mai au foarte puțin timp la dispoziție pentru a repara eventualele nereguli.

„Să repari anumite greșeli fără a comite altele este de departe cea mai grea etapă din întregul proces. Mai ales că mai este foarte puțin timp până la lansare”, spun la unison toți cei implicați.

Gamerii au identificat probleme minore, ușor remediabile, iar concluzia e una singură: „Mai real de atât nu se poate”.

Oamenii de la Electronic Arts își freacă mâinile de bucurie. 3,2 milioane de copii au fost vândute numai în prima săptămână de la lansare, cu 23% mai mult decât a reușit FIFA 2011. Este simulatorul sportiv cu cea mai mare rată de vânzare potrivit statisticilor firmei canadiene.

„În prima zi de după lansare suntem toți extenuați, dar fericiți și ne permitem să sărbătorim. A doua zi deja ne apucăm de treabă pentru următorul produs”, încheie Aaron McHardy.


sursa foto: natgeotv.com

Urmărește ProSport.ro pe Google News
Știri despre
Pe aceeași temă
Marele absent de la înmormântarea lui Costel Corduneanu. Toți s-au mirat că nu l-au văzut: 'Dacă era în București, poate puteam să fug jumătate de oră'
Marele absent de la înmormântarea lui Costel Corduneanu. Toți s-au mirat că nu l-au văzut: 'Dacă era în București, poate…
Adio, Real Madrid! I-a spus „nu” lui Florentino Perez și pleacă la finalul sezonului
Adio, Real Madrid! I-a spus „nu” lui Florentino Perez și pleacă la finalul sezonului
Scene sfâșietoare la înmormântarea lui Costel Corduneanu! Ce s-a întâmplat la cimitir, în timp ce sicriul cu trupul neînsuflețit al bărbatului era coborât în groapă?
Scene sfâșietoare la înmormântarea lui Costel Corduneanu! Ce s-a întâmplat la cimitir, în timp ce sicriul cu trupul neînsuflețit al…
S-a transformat total după ce a fost diagnosticat cu cancer. Fostul prezentator i-a ȘOCAT pe toți cu prezența lui
S-a transformat total după ce a fost diagnosticat cu cancer. Fostul prezentator i-a ȘOCAT pe toți cu prezența lui
Câți bani li s-au promis chefilor Bontea, Scărlătescu și Dumitrescu ca să revină la Masterchef. Suma care i-a convins să-și adio de la Antena 1
Câți bani li s-au promis chefilor Bontea, Scărlătescu și Dumitrescu ca să revină la Masterchef. Suma care i-a convins să-și…
BANCUL ZILEI. Ștrulă: - Bulă, care este poziția ta preferată în timp ce faci amor?
BANCUL ZILEI. Ștrulă: - Bulă, care este poziția ta preferată în timp ce faci amor?
Investiţia de peste 1 miliard de euro pe care o fac arabii în România. Suma uriaşă e plătită de o companie a familiei conducătoare din Emirate
Investiţia de peste 1 miliard de euro pe care o fac arabii în România. Suma uriaşă e plătită de o…
L-au CREAT pe Dumnezeu! Inteligența Artificială Supremă este AICI?!
L-au CREAT pe Dumnezeu! Inteligența Artificială Supremă este AICI?!
Ce studii are cea mai frumoasă femeie din România. Interdicţia pe care i-a pus-o soţului ei: Doar două ore, în weekend!
Ce studii are cea mai frumoasă femeie din România. Interdicţia pe care i-a pus-o soţului ei: Doar două ore, în…
Alex Ciucu a ascuns 11 ani relația paralelǎ! EA i-a fost amantă. Avem imaginile
Alex Ciucu a ascuns 11 ani relația paralelǎ! EA i-a fost amantă. Avem imaginile
ITP 2024. OBLIGATORIU pentru toți șoferii care trebuie să facă inspecția tehnică periodică
ITP 2024. OBLIGATORIU pentru toți șoferii care trebuie să facă inspecția tehnică periodică
Ce a moștenit fiica lui Costel Corduneanu, la doar 12 ani. Elisa a...
Ce a moștenit fiica lui Costel Corduneanu, la doar 12 ani. Elisa a...
ProTV vs. Antena 1! Vedetele care au trădat şi s-au mutat de la un post la altul după ce au cunoscut celebritatea
ProTV vs. Antena 1! Vedetele care au trădat şi s-au mutat de la un post la altul după ce au…
AI-urile, capabile să discute între ele sau chiar să se joace - VIDEO
AI-urile, capabile să discute între ele sau chiar să se joace - VIDEO
Lavrov: Rusia nu va accepta un armistiţiu cu Ucraina nici în cazul reluării negocierilor de pace
Lavrov: Rusia nu va accepta un armistiţiu cu Ucraina nici în cazul reluării negocierilor de pace
11 sportivi români vor urca în ring la Campionatul European de box
11 sportivi români vor urca în ring la Campionatul European de box
Ce înregistrează, de fapt, „CUTIA NEAGRĂ” a mașinii? Devine obligatorie din iulie
Ce înregistrează, de fapt, „CUTIA NEAGRĂ” a mașinii? Devine obligatorie din iulie
„Nu mai e de trăit” O româncă stabilită în Italia este stupefiată de un nou fenomen
„Nu mai e de trăit” O româncă stabilită în Italia este stupefiată de un nou fenomen