Explicaţia pentru ultima gafă a premierului României. Motivul pentru care Viorica Dăncilă a folosit "Euro douăzeci-douăzeci"

13 apr 2018 43195 afişări Comentează şi tu Showbiz
Explicaţia pentru ultima gafă a premierului României. Motivul pentru care Viorica Dăncilă a folosit "Euro douăzeci-douăzeci"

Răzvan Burleanu, preşedintele Federaţiei Române de Fotbal, a oferit, joi seară, o explicaţie pentru situaţia dezbătută pe larg de presă şi mulţi dintre români. Viorica Dăncilă, premierul României, a pronunţat "Euro douăzeci-douăzeci", în loc de "Euro 2020" influenţată de un obicei din limba engleză.

Imediat după şedinţa de Guvern de joi, în care a vorbit despre modernizarea stadionului Giuleşti, Viorica Dăncilă a fost luată peste picior pentru o declaraţie pe care mulţi au interpretat-o drept o gafă, reproşându-i premierului României că nu poate face diferenţa între "Euro douăzeci-douăzeci" şi "Euro 2020" (Euro două mii două zeci): "În şedinţa de astăzi adoptăm în perspectiva Euro douăzeci-douăzeci şi Hotărârea de Guvern privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investiţii consolidarea şi modernizarea Stadionului Giuleşti "Valentin Stănescu", e declaraţia care a atras după sine un val uriaş de critici în spaţiul public.

La câteva ore de la momentul care a ţinut capul de afiş, Răzvan Burleanu şi Vali Moraru, moderator Digi Sport, au găsit motivul pentru care Dăncilă a apelat la o pronunţie pe care mulţi o consideră ciudată: limba engleză. Corect, britanicii au obiceiul de a scurta pronunţia, iar EURO 2020 (trad. - Euro two thousand and twenty) devine, pentru mulţi, "Euro twenty-twenty".

În momentul în care moderatorul emisiunii Digi Sport a atras atenţia că şi Răzvan Burleanu foloseşte, deseori, aceeaşi formulare, preşedintele FRF a confirmat că "Euro twenty-twenty" e o expresie des întâlnită la forurile care conduc fotbalul mondial: "Se foloseşte această formă. Şi la UEFA se foloseşte", a spus Burleanu.

Versiune selectata: mobil / standard

Citarea se poate face în limita a 250 de semne. Nici o instituţie sau persoană (site-uri, instituţii mass-media, firme de monitorizare) nu poate reproduce integral scrierile publicistice purtătoare de Drepturi de Autor fără acordul Mediafax Group.