Propunerea care schimbă fotbalul! Câte minute ar urma să dureze un meci

18 iun 2017 15251 afişări Comentează şi tu International
Propunerea care schimbă fotbalul! Câte minute ar urma să dureze un meci

Fotbalul aşa cum îl ştim şi îl percepem în acest moment s-ar putea schimba radical în viitorul apropiat. Asociaţia Internaţională de Fotbal (IFAB) a pregătit un document denumit "Play Fair! (n.red. Joacă corect!)", act ce ar urma să schimbe durata unui meci de fotbal.

Mai exact, propunerea celor de la IFAB este ca o partidă de fotbal să dureze 60 de minute, nu 90 aşa cum este în prezent. Cele două reprize ar urma să aibă o durată de 30 de minute, iar toată această perioadă să fie timp efectiv de joc. IFAB propune ca ceasul arbitrului să fie corelat cu cel al tabelei de marcaj, iar cronometrul să fie oprit în timpii morţi aşa cum se întâmplă la handbal, spre exemplu.

Momentele în care arbitrul ar putea opri cronometrul:

  • din momentul acordării unei lovituri libere până la executarea efectivă
  • din momentul acordării unui penalty până la executarea efectivă
  • din momentul anunţării unei schimbări până la efectuarea acesteia
  • din momentul marcării unui gol până la reluarea meciului
  • din momentul accidentării unui jucător până la reluarea meciului
  • din momentul acordării unui cartonaş până la reluarea meciului

IFAB susţine că proiectul "Play Fair!" are trei obiective majore: îmbunătăţirea comportamentului jucătorilor şi un nivel ridicat de respect între jucătorii celor două echipe şi între jucători şi arbitri, creşterea timpului efectiv de joc şi creşterea atractivităţii. Proiectul a fost realizat după ce o serie de studii au demonstrat că din cele 90 de minute, doar 60 reprezintă timp efectiv de joc, restul timpului fiind pierdut cu schimbări, proteste, accidentări sau celebrarea golurilor.

Versiune selectata: mobil / standard

Citarea se poate face în limita a 250 de semne. Nici o instituţie sau persoană (site-uri, instituţii mass-media, firme de monitorizare) nu poate reproduce integral scrierile publicistice purtătoare de Drepturi de Autor fără acordul Mediafax Group.