Cea mai încrâncenată luptă pentru titlu din istoria driftului românesc se dă pe Transalpina

3 oct 2017 597 afişări Comentează şi tu Alte Sporturi
Cea mai încrâncenată luptă pentru titlu din istoria driftului românesc se dă pe Transalpina

Nu mai puţin de patru piloţi au şanse de a cuceri titlul de campion naţional absolut al României la drift cu o etapă înainte de final. Traian Buşe, Călin Ciortan, Sorin Ene şi Vlad Stănescu îşi vor disputa trofeul în weekend-ul viitor pe cel mai spectaculos circuit al sezonului, organizat pe şoseaua Transalpina.

După patru runde, Buşe conduce clasamentul cu 269 de puncte, urmat de Ciortan, cu 260, Ene (254) şi Stănescu (238).

Runda de pe Transalpina a devenit decisivă, însă lucrurile se complică deoarece la start şi-au anunţat participarea şi campionii din Bulgaria, Ungaria şi Slovacia, toţi cu o cotă foarte bună la nivel european. Astfel, a devenit greu de anticipat care dintre cei patru poate obţine trofeul mult râvnit. O victorie într-o etapă îi aduce câştigătorului 100 de puncte, la care se mai pot adăuga un maximum de 10 puncte din calificări, în funcţie de locul ocupat.

Dintre pretendenţi, Vlad Stănescu este singurul care nu şi-a adăugat în vitrină titlul de campion în cariera sa. Cu Pilotul originar chiar din judeţul Gorj este marea surpriză, în condiţiile în care în momentul în care el îşi făcea debutul în drift, în 2013, Traian Buşe avea deja un titlu cucerit (2010), iar Călin Ciortan îl obţinea pe al doilea (2012, 2013). De asemenea, Ene, campion în 2015, este unul dintre iniţiatorii driftului autohton, astfel că experienţa sa este incontestabilă.

În plus, Ene este un specialist al driftului pe traseu montan. Anul trecut s-a impus pe Rarău, iar anul acesta a terminat pe 2 după un battle spectaculos cu nimeni altul decât Călin Ciortan. Acesta din urmă s-a impus în acest sezon nu doar în battle-urile de pe Rarău, ci şi în calificări. Important de menţionat este însă faptul că este pentru prima oară în istorie când o etapă de drift are loc pe Transalpina.

Este al doilea sezon de când rezultatele din drift sunt omologate oficial de Ministerul Tineretului şi Sportului, odată cu recunoaşterea lui ca probă sportivă de către Federaţia Română de Automobilism Sportiv, dar primul când un român devine campion. În prima ediţie oficială, titlul de campion i-a revenit bulgarului Stefan Stefanov, coleg la Rampage Drift Team cu Vlad Stănescu.

Marea finală a Campionatului Naţional de Drift, a cărei rezultate vor conta şi pentru Campionatul Central European, se va desfăşura în perioada 14-15 octombrie pe celebra şosea Transalpina, piloţi de pe întreg continentul anunţându-şi prezenţa la start. Sâmbătă (n.n. 14 octombrie), începând cu ora 12:00 vor debuta antrenamentele şi calificările, iar duminică (n.n. 15 octombrie) sunt programate battle-urile care vor decide învingătorul, în ambele zile accesul publicului fiind gratuit.

Versiune selectata: mobil / standard

Citarea se poate face în limita a 250 de semne. Nici o instituţie sau persoană (site-uri, instituţii mass-media, firme de monitorizare) nu poate reproduce integral scrierile publicistice purtătoare de Drepturi de Autor fără acordul Mediafax Group.