Emanuel Gyenes concurează în ediţia cu nr. 40 a Raliului Dakar. Pilotul din Satu Mare revine la clasa la care a obţinut două victorii în 2011 şi 2015

1 ian 2018 930 afişări Comentează şi tu Auto-Moto
Emanuel Gyenes concurează în ediţia cu nr. 40 a Raliului Dakar. Pilotul din Satu Mare revine la clasa la care a obţinut două victorii în 2011 şi 2015 3 imagini http://storage0.dms.mpinteractiv.ro/media/401/581/7959/16913869/2/mani-gyenes-in-dakar-2017-etapa-din-bolivia.jpg

Emanuel Gyenes, pilotul Autonet Motorcycle Team, va lua peste câteva zile startul în cea de a 40-a ediţie a celei mai dure competiţii de anduranţă din sportul cu motor. Acesta va fi Dakar-ul numărul opt pentru Mani, care a decis ca în 2018 să revină la Maraton, clasă pe care a câştigat-o de două ori.

Pe 6 ianuarie, în Lima, capitala statului Peru, se va da startul Dakar 2018, o ediţie pe al cărui traseu s-a mizat foarte mult, deoarece marchează a 40-a cursă din istoria raliului şi cea de a 10-a organizată în America de Sud.

Povestea Raliului Dakar a început în 1978 cu o primă ediţie care a pronit din Paris, Franţa, şi s-a încheiat în Dakar, capitala Senegalului. După 29 de ediţii desfăşurate pe „continentul mamă” şi anularea ediţiei cu nr. 30 (2008) din motive de securitate, Amaury Sport Organisation (organizatorul raliului din anii 90 încoace) a decis mutarea raliului în America Latină.

În 2018 se încearcă o recreare cât mai fidelă a raliului din Africa: vor fi şapte etape în care cuvântul de ordine este nisipul, cinci dintre acestea având loc chiar în primele zile de cursă, care vor fi petrecute în Peru. Se va reveni în nordul Deşertului Atacama, cel mai arid din lume, după o pauză de cinci ani şi evident că nu vor lipsi clasicele speciale cu dunele albe de la Fiambala (zonă subadină din Argentina).

După ce parcurg zilele extrem de dificile din Atacama, unde navigaţia va fi cel mai important factor - având în vedere că o mare parte a traseulului este în zona cu dune, unde nu există repere -, pe concurenţi îi aşteaptă cinci zile la altitudini de peste 3.000 de metri. Deşertul, rămas acum în urmă, va fi înlocuit de Anzii Bolivieni, unde, aşa cum s-a văzut în ediţia 2017, condiţiile meteo se pot schimba substanţial de la o oră la alta şi unde de multe ori se va lua startul la temperaturi mai scăzute de 5 grade C°. Frigul şi ploaia nu sunt pe placul concurenţilor, însă primirile din Bolivia şi entuziasmul locuitorilor din acea ţară nu pot fi înlocuite de nimic. În ediţia precedentă, la intrarea în La Paz, capitala Boliviei, convoiul de concurenţi şi echipele de asistenţă tehnică au fost salutate de localnici pe kilometri întregi. De altfel, în La Paz raliul va poposi şi în 2018, aici fiind programată ziua de odihnă, 12 ianuarie.

Coborând din Bolivia, riderii vor ajunge în Argentina pe 15 ianuarie şi vor avea parte de o varietate de probe, de la dunele de lângă Anzi şi căldura de peste 45 de grade din zona Salta – Belen – Chilechito şi până la traseele care le vor aminti de probele speciale din WRC. De altfel, într-o zonă tradiţională pentru Campionatul Mondial de Raliu, respectiv Cordoba, este programat şi finişul acestei ediţii – 20 ianuarie.

  • Emanuel Gyenes #28: „Mă aştept ca primele cinci zile din raliu să fie mai grele. Va fi un început mai dificil cu cele cinci etape din Peru, însă în rest ştiu la ce să mă aştept, pentru că am mai fost în zonele, din Bolivia şi Argentina, unde vom concura în 2018. Totuşi, vom afla exact ce ne-au pregătit organizatorii abia când vom primi roadbookurile. Va fi destul de greu să ţin aproape de piloţii de uzină, când vine vorba de timipi pe probe, pentru că ei rulează deja cu noul model KTM 450 Rally, care este mai uşor comparativ cu modelul pe care voi concura eu. Aşa că îmi doresc să am un rezultat cât mai bun şi să nu am probleme de navigaţie şi nici tehnice”

La Dakar 2017, Mani s-a clasat pe locul 17 la general ( în 2016, pe 14), iar în ediţia 2018 a decis să revină la clasa Maraton după ce în ultimii doi ani a rulat la Super Producţie. Pilotul sătmărean are în palmares două victorii în Dakar la această clasă, acestea fiind obţiunte în 2011 şi 2015. La Maraton lucrurile sunt mai dificile pentru că nu este permisă, de-a lungul raliului, schimbarea unei serii de componente de pe motocicletă, printre acestea aflându-se inclusiv motorul. Practic, trebuie să lupţi pentru un loc cât mai bun în clasamentul general în timp ce îţi menajezi motocicleta mult mai mult comparativ cu cei de la Super Producţie.

La Dakar 2018, Mani va fi însoţit de o echipă de asistenţă tehnică formată din Laszlo Olah şi Szabolcs Racz. Cei doi i-au fost alături şi în ediţiile 2016 şi 2017, iar Laszlo Olah este coechipierul alături de care Mani a câştigat Red Bull Romaniacs în 2005 şi 2006 la Expert Team.

Mani a plecat către Dakar 2018 chiar în ultima zi a anului 2017.

Versiune selectata: mobil / standard

Citarea se poate face în limita a 250 de semne. Nici o instituţie sau persoană (site-uri, instituţii mass-media, firme de monitorizare) nu poate reproduce integral scrierile publicistice purtătoare de Drepturi de Autor fără acordul Mediafax Group.