Driftul românesc intră într-o nouă eră: primul campionat naţional recunoscut oficial

21 ian 2016 1366 afişări Comentează şi tu Auto-Moto
Driftul românesc intră într-o nouă eră: primul campionat naţional recunoscut oficial

Considerat iniţial un show al teribiliştilor, driftul a prins contur şi în ţara noastră şi tinde spre profesionism, aşa cum se întâmplă în Japonia, Marea Britanie sau Statele Unite ale Americii, acolo unde zeci de mii de spectatori asistă la fiecare cursă. După ce mai bine de un deceniu competiţiile au fost limitate din punct de vedere al infrastructurii, cea mai spectaculoasă aripă a motorsportului a fost recunoscută în mod oficial de autorităţi ca şi probă de sportivă, în cadrul Federaţiei Română de Automobilism Sportiv fiind deja înfiinţată Comisia de Drift, al cărei preşedinte este Denis Manea.

Marius Mitrache este unul dintre cei mai vechi piloţi din România: el făcea primele demonstraţii la începutul anilor 2000, împreună cu Sorin Ene. "Îţi dai seama cum era, ne distram şi noi în spaţii unde publicul nu prea avea acces, erau derapaje controlate în jurul unui punct fix, cam atât. Nu era drift în adevăratul sens al cuvântului, noi îl numeam freestyle fiindcă nu eram la curent cu ce se întâmplă în afară. Lucrurile s-au schimbat la 180 de grade între timp", povesteşte unul dintre pionierii acestui sport în România. Primul contact al piloţilor autohtoni cu driftul profesionist a avut loc în 2006, în ţara vecină, Ungaria, iar atunci a fost şi momentul în care s-au pus bazele acestui sport în România. "Am auzit de la diverşi că în Ungaria e un campionat foarte puternic. Am fost cu alţi trei piloţi de la noi să vedem care e ideea. Am rămas un pic şocaţi, era diferenţă uriaşă faţă de nivelul de la noi, dar a fost o lecţie şi am avut multe de învăţat. Atunci am început să ne organizăm şi noi", explică Mitrache.
 
2008, anul primului eveniment în România

Piatra de temelie a driftului în România s-a turnat în 2008, în cadrul unui eveniment de tunning de la Pavilionului Romexpo din Bucureşti. Marius Mitrache, împreună cu Florin Cosmuţă şi Sorin Ene, au organizat un show demonstrativ la care au fost invitaţi şi piloţi din străinătate. "A fost primit extraordinar de public, aşa că că ne-am hotărât să facem pasul următor, să avem maşini mai performante şi să organizăm mai des competiţii", mai povesteşte unul dintre "tăticii" driftului din România. Un an mai târziu aveau loc primele concursuri de drift, iar în 2010 a fost organizat şi primul campionat naţional, câştigat de Traian Buşe, urmat în clasament de Marius Mitrache şi Călin Ciortan. La scurt timp, au fost consemnate şi primele participări internaţionale. "După 2008, fenomenul a luat avânt, numărul de piloţi a crescut, nivelul nostru era mult mai ridicat, aşa că am fost la mai multe etape din Campionatul European, acolo unde nu ne-am făcut de râs, deşi adversarii noştri aveau maşini super-pregătite", adaugă Mitrache. Driful a continuat să progreseze, iar în acelaşi an, la Cluj, a avut loc prima etapă de King of Europe în România, aşa cum e denumit Campionatul European de drift, iar în 2011, la Bucureşti, şi un Grand Prix la care au participat cei mai buni piloţi din Europa. "Nivelul a fost enorm. Ţin minte că eu am fost singurul român care a trecut de calificări, însă acel eveniment ne-a ajutat pe toţi să progresăm", mai povesteşte acesta.
 
Avem deja campioni europeni

Dublu campion naţional, în 2012 şi 2013, Călin Ciortan este în prezent cel mai bine cotat pilot român în driftul european, iar anul trecut s-a clasat pe locul 7 în King of Europe. Bucureşteanul însă se poate lăuda şi cu faptul că în 2010 a terminat pe locul 3 în cea mai importantă competiţie continentală, iar în 2011 (n.r. împreună cu Nicolae Dobre) şi 2013 (n.r. alături de un italian) a ieşit campion european pe echipe. România a reuşit să facă un pas enorm inclusiv la feminin, acolo unde Ramona Rusu, prima femeie-pilot de drift din ţara noastră, a câştigat Queen of Europe în 2014. De anul acesta, ambii piloţi vor reveni în competiţiile interne, anunţându-şi prezenţa în viitorul campionat naţional.
 
Driftul a devenit, oficial, sport

După patru ani în care driftul românesc a progresat calitativ, atât piloţii, cât şi maşinile reuşind să se apropie de nivelul european, dar organizatoric a întâmpinat probleme, acum beneficiază inclusiv de sprijinul autorităţilor, care au sesizat potenţialul pe care acest sport îl are pentru promovarea turistică. Astfel, la sfârşitul anului trecut, driftul a fost recunoscut oficial ca sport de Federaţia Română de Automobilism Sportiv şi Ministerul Tineretului şi Sportului. La nivelul FRAS a fost înfiinţată Comisia de Drift, condusă de Denis Manea. "A fost o muncă titanică dusă în ultimii doi ani de când am înfiinţat clubul Romanian Drift Community, însă ne bucurăm că am primit sprijin şi încredere din partea FRAS şi de aceea îi mulţumim preşedintelui Norris Măgeanu", a afirmat Denis Manea. Pentru 2016, Romanian Drift Community, clubul desemnat să organizeze campionatul naţional, a anunţat că vor avea loc 5 etape, dar şi un Grand Prix, trei dintre evenimente urmând să aibă loc la Bucureşti. În premieră a fost creat şi un regulament pentru competiţii, iar piloţii care se înscriu în campionat, nu pot participa fără o licenţă din partea FRAS.
 
Academia pentru drift

Romanian Drift Community, clubul care a reuşit să introducă în premieră driftul printre sporturile cu motor din România, a anunţat şi înfiinţarea Academiei de Drift, pentru a da posibilitatea formării unei noi generaţii de piloţi. Primii antrenori sunt Marius Mitrache, pentru zona de Sud, cel care are deja experienţă în formarea de piloţi, acesta lansându-i pe Iulian Jumuga şi Alfredo Martinez, şi Gabriel Imre, pentru zona Ardeal. De asemenea, în perioada următoare, urmează să fie anunţate şi numele celorlalţi antrenori pentru a acoperi întreaga ţară. "Este un proiect pe care mizăm, încercăm şi o educare a publicului.  Pentru unii poate fi doar un mod de relaxare, însă pentru alţii poate fi o viitoare carieră. În plus, foarte important este faptul că va fi practicat într-un cadru sigur, departe de stradă, respectând toate standardele internaţionale", a explicat Andrei Balica, iniţiatorul proiectului şi preşedintele Romanian Drift Community.

http://www.prosport.ro/alte-sporturi/auto-moto/driftul-romanesc-intra-intr-o-noua-era-primul-campionat-national-recunoscut-oficial-14979085
14979085
comments powered by Disqus
Versiune selectata: mobil / standard
ULTIMA ORĂ
AMENDĂ URIAŞĂ pentru o televiziune din România, după ce pe ecran au apărut IMAGINILE ASTEA. Emisiunea era ”cu acordul părinţilor”, dar ei difuzau XXX